Monday, January 26, 2015

im back with new status.



assalamualaikum.....
subhanallah...setahun dah rupanya aku xjejak kaki kat dunia blog mahupun blog sendiri.mana janji nak jadi blogger tegar?hahaha
hrmm...actually passion aku terhadap blog memang dah hambar.rasa kekok gila dah nak menaip.nak2 bila dah masuk alam pekerjaan ni.lagipun aku jenis menaip gini pakai laptop je.pakai phone memang hancusss.
semenjak masuk alam pekerjaan ni memang aku rasa exhausted sangat...xde masa free untuk mengadap blog.hari2 cui aku habiskan dgn merehatkan diri or kemas bilik or outing.

hermm tahun 2014 dah berlabuh pergi hampir sebulan.dan banyak kenangan2 dan event yang berlaku dalam hidup aku pada  tahun tersebut.which is:

07th OKTOBER 2014- SAAT AKU SAH MENJADI ISTERI KEPADA MOHD ALSYAFIQ

Ya allah, sesungguhnya memang inilah saat yang kami berdua tunggu n nantikan. impian aku untuk berkahwin di awal usia akhirnya termakbul. hampir 5 tahun hubungan kami, ada pasang dan surut.ada gelap dan cerahnya akhirnya terikat dgn lafaz suci akad.
majlis yang simple tetapi tetap menjadi satu hari yang bersejarah untuk aku.dan sekarang aku adalah seorang isteri, yang mencuba setiap hari untuk menjadi isteri yang terbaik.pelengkap hidup suami.insyaALLAH...

                           












ni waktu pagi, majlis akad nikah.sebab aku ABC, buat jelaa kat rumah.rancangan awalnye nak wat kat masjid.hehe.tyme ni memang aku xdapat nak feel sangat sebab everything happened like bullet train.pantas jee. nak2 pulak mak andam wat hal pepagi.masa rombongan lelaki dah sampai aku xmekap pon lagi.berkali2 call katanya on the way la.xtidur la ape la.aku dah naik cemas.last2 mak sedara offer nak mekapkan. dan aku surrender tadah muka.baru je pakai foundation, mek tu sampai.memang aku buat muka bengang la.dia kata engat sempat.memang laa.aku mintak mekap simple2 je dan shawl plak aku pakai ikut gaya aku.dah malas nak deal ngan dia.memang aku bengang.bila tyme akad pulak semua berlaku sekelip mata.aku xsempat feeling ape.setitik air mata pon xkeluar.tapi aku tengok laki aku sebak, peluk mak n ayah dia.katanya....


                                         




ni pulak majlis bertandang dua hari selepas majlis dirumah aku. siyees aku puas hati dengan outfit aku sebab itu hasil kerja keras aku  dan umi from top to toe.dari veil hinggalah ke kain aku jahit beading sendiri.baju kurung modern je dan dijahit umi sendiri.rasa sangat tinggi nilai nya.memang aku xkan letgo.huhuhu






EARLY NOVEMBER 2014


Alhamdulillah dengan izin ALLAH swt, kami dapat rumah yang berdekatan dengan tempat kerja kami.hehe sebenarnya aku yang dekat sangat 5min jee dari rumah.
selain itu, aku dan husband diberikan lagi nikmat yang terkata untuk kami rasa bila aku disahkan sedang carried a little creature from ALLAH inside my tummy.ALLAHUAKBAR.sungguh benar nikmat mu YAALLAH. memang kami xrancang ape2 dan bersedia untuk ada anak awal. tapi aku xjangka sebab bulan pertama perkahwinan kami still duduk berasingan.
citernye yang aku boleh tahu adalah dalam 3weeks lebih kandungan. waktu tu aku rasa sakit2 pinggang n ala2 senggugut.aku pelik sebab awal sangat akutu petanda senggugut. sebab risaukan apa2, tambahan tyme tu baru pindah rumah n sibuk angkat mengangkat barang2 ke tingkat 4 (rumah tingkat 4) , aku beli lah UPT n pagi2 subuh tu aku check.YAALLAH menggigil aku tengok naik double line.aku bagi kat hsuband.dia macam relaks je mula2.aku xtahu la terkejut ke happy ke ape.tapi lepas aku aku decide untuk hold je, tunggu seminggu dua baru check.

dua hari lepas tu(kalau xsilap), terasa pening sangat2 kat tempat kerja.rasa macam xtidur 2 malam.las2 decide gi ke klinik bawah ofis and doctor situ sahkan aku memang pregnant as it was a morning sickness symptom.naik ofis xtahu nak cakap apa.hepi ada terkejut pon adeeee....

hehe.


and now this little creature sedang membesar dalam tummy ibu .dah almost 4 month dah poon.macam2 ibu hadap demi awak sayang. i hope u doing well inside and grow well. ibu and ayah xsabar nak tengok awak. tapi jangan mengada2 nak keluar awal yeee.xyah nak jadi macam ibu tecik2 dulu.hehe


muntah, angin satu badan, mabuk tu dah jadi makanan harian dah.hari cui poon asyik berkurung kat runah je sekarang.yela, kalau keluar je berjimba, esok nye mesti demam or buat hal. paling xtahan, naik kereta je terus muntah.anakibu ni jenis hommy macam bapak dia jugak kot.suka duk kat rumah.hehehe...

apepun hope u doing well inside and ibu will make sure awak membesar dgn jayanya even ibu adalah manusia yang degil sikit.suka skip ubat klinik bagi and makan main telan jee...hehehe



alhamdulillah.harap hari2 yang mendatang kami diredhai dan diberkatinya.ameeen~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...