Saturday, June 9, 2012

FUTURAMA #part 2



aku manusia yg mudah terlupa.tapi yg pasti angan2 aku,mesti aku xkan lupa. tp who knows kan? one day my memory become worst n i cant even remenber my name. so, aku nak kongsi angan2 ak kat sini. angan2 kawen dah, now angan2 ttg kehidupan ak after kawen. ini hanya angan2 dan rancangan aku semata-mata. ALLAH swt MAHA ESA.DIA MAHA MENENTUKAN.kita manusia mampu merancang je.

first, tempat tinggal.kalau possible n kewangan aku n pasangan kukuh, ak nak duduk dirumah sendiri.bukan ak xnak duk dgn family.but ak nak berdikari.tp kalau kawen diusia muda,jawabnya kena menyewa la dulu kan?ermmm but big noooooooo to rumah like pangsapuri or flat.rumah yg buat ak xkenal tanah.seboleh-bolehnya aku nk rumah yg bukan mcm tu. setingkat pon xpe.janji selesa. kecik pon xpe.janji ruang dapur selesa and ade ruang untk aku bercucuk tanam.bagi ku dpur tu penting. tapi standard ah rumah skrg, dapur kecik gle. muat satu almari, dapur n singki je.biasanya org akan renovated blik. xpela,bersusah-susah dahulu,bersenang-senan kemudian kan? kumpul duit byk2 pastu renovated la....... aku suka rumah pak sedara ak ni, 2 tingkat, ruang tamu luas, bilik pon ade 4,luas2. decoration simple but teratur.biasa laaaaa xde anak lgi. untungkan kawen tyme dah ade rumah sendiri ni.tapi diorang kawen lambat. xsilap tyme umur 28 or 29 kot. tahun lepas. hermmm ak kalau bleh nak ade anak 2 dah tyme tu.hik3. ak nak kawen awal.sebab?enta,ak rasa nk berdikari,nk rasai kematangan berada dlm alam rumah tgga.hermmm jika diizinkanNYA.ammeeen~

bila dah kawen,kalau bleh n sebolehnya ak nak amalkan semayang berjemaah di setiap waktu. mesti comel kan? lepas semayang, cium tgn mintak maaf untuk kesalahan.kalau setiap masa mohon maaf,mesti sejuk je rumahtangga kan? pastu tyme gaduh2 pon, masuk je waktu solat, still solat same2 n then cium tgn,mtk maf.comel nyeeeee~hehe. nak gi kerja nak gi kerja salam2 dulu. balik keje,spend tyme bersama. bila free or weekend, spent time same2 beraktiviti. tgk wayang pon jadi..hehe.jeles tgk paksedara ak n wife dia ni.jeles kau!

bab masak, ak surrender, mmg ak xpandai.setakat goreng2, masak kicak ke,ak brani la.part gulai mmg fail.xberani lsg.hehe. kalau la dia, pasangan ak tu pandai masak, mmg sah2 ak suh dia yg ajar aku. (org tu kate nk aja ak.. =P )........tp mesti sweet kan blaja masak ngan suami?hehe. tu leeer angan2 aku.

anak? hermm yg tu ak xtahu. ikut rezeki la kot. tapi ak dtg dr keluarga kecik.adik beradik pon 3 org je.spupu pon xdela terlampau ramai. so agak awkward la dgn suasana meriah2 bebenor ni. ak pun jenis cpt tensyen dgn keadaan hingar bingar. tapi insyaALLAH kalau rezeki aku murah part anak2, ak terima. as long as anak2 aku nanti mampu hidup sempurna n keperluan mereka aku mampu tanggung. angan2 aku yg terbaru ni nak letak anak dgn huruf 'A' kat depan.kenape?adelaaaa. hehe. yg laki i dont have specific name yet. tapi kalau perempuan, for sure pangkal nama mestilah 'ALYA'. dont asked me why, evritim must come with a reason ryte. =)

aku nak anak2 panggil aku 'IBU'. sejukkk kan dgr org panggil ibu. ''IBU,NAK SUSU''. lembut je bunyi.mama ni dah lame.ramai sgt dah guna. kalau umi plak, ak dah bahasakan mak aku as umi.hehe. pendidikan anak2 semestinya keutamaan ak nanti. ak nak make sure diorang punya ilmu secukupnya untuk bekal rohani n jasmani, dunia dan akhirat. ALHAMDULILLAH, memandangkan aku masih ingat lagi sikit2 hukum tajwid, kalau bleh aku nak ajar sendiri anak2 aku blaja al-quran. setiap malam,selepas solat magrib, wajib blaja al-quran dgn aku, or ayah2 diorang nanti. i'll make sure kecik2 lagi diorang dah dilatih dgn bacaan2 suci ayat al-quran.

hermmm... do i toooo exxagerate?? but nothing wrong kan? xsalah dah untuk punya plan sebegini. tahap aku ni semua mmg tgh gatai merenyam piki pasal semua ni. nampak nak kawen jeee..hehe.papepon. ak harap doa ak jadi kenyataan. aku harap restu ALLAH swt sentiasa mengiringi aku.ameeen~


cikserabaipotpetpotpet: aku tkot nk kol blik tadi.tkot rase sakit berpanjangan. but ALHAMDULILLAH, u slow down ur voice, n u turn off ur tempere, n bahsakan diri dgn yg sepatutnya....*big smile wif alhamdulillah*

1 comment:

E'in said...

same laa ngan kite.. lau dah kawen t nak dok umah sendiri.. huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...