Tuesday, May 24, 2011

cilok punyee....




Saya keliru...

Kadang-kadang saya keliru bagaimana caranya menjadi seorang gadis yang benar-benar gadis. Saya lihat sana-sini soal kegadisan sangat hebat diperdebatkan. Kebetulan pula saya ini seorang pembaca blog. Saya juga teringin hendak membuat blog. Tapi kekeliruan ini menjadi tembok besar di dalam kotak hati..


Secara terus-terang saya memang suka melihat blog-blog wanita yang gurlish dan penuh aura kewanitaan. Mereka ini semua pakai 3G. Gambar mereka cantik malah gambar mereka bersama marka mereka juga sangat cantik.Saya ingin menjadi seperti mereka. Saya lihat ramai orang selalu cakap kepada mereka.."I like ur style, suweeett sangatt". Dalam hati saya pada mulanya pun saya berkata perkara serupa. Malah lebih-lebih lagi.. "I like ur style. Huh, kenapalah kau yang cantik begitu dan bukan aku?".. eheh, terjealous sebentar. hehehe,yang ni memang aii lah 2.suka menjeles tgk gal somey2,dahi licin,flawless plak 2)


Namun saya juga suka membaca blog-blog lelaki. Iyalah saya ini gadis, mestilah suka kepada lelaki. Saya lihat mereka itu selalu beritahu janganlah tayang gambar sana-sini, gedik rata-rata. Rupa-rupanya mereka tidak suka akan perangai gadis sedemikian. Dan ternyata mereka ini hanya memakai 2G. Saya tertanya sendiri.. Eyh gila ka apa mamat-mamat ni? Awek punya cun depa boleh senang-senang kata tidak suka. 



Depa kata ramai gadis sedemikian ialah gadis gedik. Kekeliruan saya makin menjadi-jadi...



Saya terus fikir dan fikir akhirnya saya teringat kembali. Sewaktu saya melawat blog gadis yang mengamalkan 3G, saya turut mengalami perasaan 2G. Malah perasaan itu sangat membuak. Saya tertanya mengapakah mereka ini suka sangat menayang gambaq gedik masing-masing, gambaq konon bahagia bersama marka masing-masing dan kebanyakan ayat mereka itu seolah-olah menggedikkan diri sendiri. Saya pula yang berasa jelek.


Kemudian apabila gambaq mereka dicuri dan disebar sana-sini, yang salah semuanya lelaki. Sudah tahu lelaki bukan semuanya baik, masih lagi menayang gambaq-gambaq peribadi. Ada haters datang menjentik, lagilah mereka menggedik ibarat mengharap simpati.


Maka kini, saya seorang gadis yang masih sunti memilih untuk mengamalkan konsep 2G iaitu GoGadis dan menolak sekeras-kerasnya 3G (GoGadisGedik). Saya ingin menjadi seorang gadis dan bukan seorang gedik. Saya mempertahankan kegadisan dan bukan sama sekali kegedikan.


Jika anda, antara 3G dan 2G, mana satu yang berjaya menambat hati?












errrr aii pon syuke tayang pic.ade jew pic gedabak2 kat setiap entry.aii pon byk jugak letak pic dn MARKA niii....tapi bukan nawaitu tuuuh untuk dipuji,show off  or wat.hehe. fer me,ofkosh la kata aimm nope 3G,hehe.heharap korang pooon xdela cop cikserabai ni 3G ye. 
dah serabai2 camni,wat gedik lagiii la serabai kot.xgiteeeew peeps? huehuhehueeee.gelak itik sket.














cikserabaipotpetpotpet: sesape buleh bagitaw diz entry belonging to sape .bagitaw eeh if u noe da resource.ehhhheeeee*senyum macam kambing sat* .arituuuh cikserabai berbelogwalk,then jumpe entry yang post pasal yg above 2.....macam menarik jeeeew..then trus copy n paste without marked da url. soriii owner... =_=

1 comment:

D.S.R said...

tertanya2 ape tu 3g 2g then dah tau..hehe let's be 2g..haha nak tambah bole? 2gb go gadis bio..hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...