Tuesday, October 19, 2010

sumtim 2 b shared~

salam ptg selasa~
okek2
mkcik jnji x giat ber entry lg..
huhuhu
da la test berjunjuk2~
wowowowowooo,
korang ape taw..
diz is my therapy 2 get rid all da TENSIIII...
tensi.tensi.tensi.
test.test.test.
tsk.tsk.tskk...ngeeee
hahahaha
fine,
sy cikserabai
lawa cun meletop perrghh*nk wt gaye iklan celcom sbenaw nye*
jnji dis is my laz n3 fer,fer,fer...
fer today only,muahahahhaaa
yela,
takot stalker2 gian candu jew ble mkcik xdop new n3*speacialised statement*
anyhow,wish me luck fer my test!!
amin~
got sumtim 2 shared,
here it is.

CINTA TIDAK PERLU SEBAB

by Ahmad Albab on Tuesday, October 19, 2010 at 11:02am
Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteriberjalandi tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuahbangkuyang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada sisuami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abangmemangmenyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang bolehkatakanabang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak bolehmenerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikanbahawaabang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkankepadasaya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dantemanlelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalambentukpuisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata "Baiklah! AbangmencintaiSayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang danmengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiaptapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi.Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dankoma.Di hospital.Si suami amat bersedih,di sebelah katil isterinya..si suami bersuara..

"Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkahengkaubersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkankasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkaumenunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jikadisebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkautersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkansetiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah?Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukansebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mulagi.Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu,kini,selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab.air mate mengalir secara tiba2 di pipi si isteri yang sedang koma mendengai kesucian cinta suaminya..
Kadangkala perkara tercantikdan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia bolehdirasai
 dalam hati."





-wish i'm da one who are in diz conservation...waaaaargh kompem xlari larh!!

cikserabai maw tido.maw stadi.bubyeeeeee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...